סרטון לחתונה זה ביטוי כללי שמתאר שאפשר לעשות הרבה סוגים של סרטוני חתונה. סרטון חתונה הוא הסרטון שמוצג בחתונה ומשמש כסוג של סרטון הפתעה לזוג מהמשפחה ומהחברים.

מגוון הסרטונים הוא עצום ולכן אתן סקירה של האפשרויות השונות ככה שתוכלו להחליט איזה סוג של סרטון אתם מעדיפים. אני לא אכנס לדברים הקטנים אלא אסקור את הדברים הכי פופולריים שאפשר לעשות ואת אפשרויות ההתאמה העיקריות שניתן לעשות בכל סגנון.

לצאת לדרך:

האפשרות הראשונה של סרטון לחתונה הוא סרטון המצגת. סרטון המצגת מה שמאפיין סרטון כזה הוא שמשתמשים בו בתמונות של הזוג שמתחתן. בסרטון חתונה מסוג מצגת יש אפשרויות להתאמות שונות של תבנית העיצוב שמשתמשים בה. 

בדרך כלל בסגנון סרטון שכזה לחתונה עושים כמה דברים:

  • מספרים טיפה על כל אחד מהצדדים
  • מספרים טיפה על איך הם הכירו. 
  • מספרים טיפה על חוויות משותפות.
  • וגם רצוי לספר על הצעת הנישואין

אפשר בסרטון חתונה שכזה לעשות יותר כותרות או כמעט בלי כותרות. ראוי לזכור שאין פורמט מוסכם ומתאים לכל סוג של סרטון חתונה מסוג מצגת אלא יש כאן בעיקר התאמה לרצון הלקוח עם אפשרות להציע ללקוח מספר חלופות. לפעמים אתם כלקוח יכולים לבוא עם הרצון שלכם.

האפשרות השניה היא לסרטון לחתונה זה סרטון מסוג של קליפ לחתונה. קליפים לחתונה זה בעצם סרטון לחתונה שבו המשפחה והחברים שרים לזוג. השיר בדרך כלל כולל שכתוב של מילות השיר לזוג. כלומר לא רק לוקחים את מילות השיר אלא משנים את שמות הגיבורים. כמובן אפשר להכין ולכתוב שיר מאפס בסגנון שהוא פרודיה או שיר אהבה על הזוג שמספר גם על הזוג כמו איך הם הכירו.

מכיוון שהקלטת מוזיקת רקע לשיר מעלה מאוד את עלות הפרויקט ולכן בסרטוני חתונה מסוג קליפ זה לא משהו שנהוג לעשות.  מה עושים במקום מוזיקת הרקע לשיר ששרים? משתמשים במוזיקה רקע של שיר ידוע.

מה שכן מאוד משפיע על המחיר זה איכות הצילום וההקלטה. לפעמים אפשר לקחת זמר ששר את השיר שלכם ואז בעת צילום הקליפ אפשר פשוט לא להקליט ורק להשתמשת בתנועות שפתיים מה שנקרא קליפ ליפסינק. סרטון כזה אפשר לערוך אצל איש מקצוע בלי צורך בצלם וידיאו.

בנוסף כאשר עושים סרטון חתונה מסוג קליפ אז גם כאשר עובדים עם אנשי מקצוע התוצאה הסופית תלויה בסופו של דבר בדברים הבאים שהם מעורבות של חברת ההפקות בדברים כמו: כתיבת שיר, בימוי שזה אומר אם יש הנחיה אילו תנועות לצלם, איכות הקלטת השיר שזה אם המשפחה שרה או זמר חיצוני וככה הלאה, איכות הצילום שזה אם הצלם נוסע ומצלם את המשפחה בסביבה המגורים שלה או רק בפארק ליד אולפן הצילום. פרמטר נוסף המשפיע הוא איכות עריכת הוידיאו. 

זה למה בתחום יש טווח מחירים די רחב כי המוצר יכול להיות שונה בתכלית למרות שהמוצר יכול להיות מאוד דומה למי שלא מתעמק.

סוג שלישי של סרטוני חתונה הוא קונספט ייחודי אבל לא בדיוק קליפ חתונה או מצגת חתונה. אלא עריכה סרטון חתונה על בסיס רעיון שלכם. יש המון רעיונות בקטע אבל העיקרי זה משהו שמצלמים במיוחד. לפעמים אם תבואו עם רעיון שראיתם גם זה יכול לבוא לידי מימוש. למשל סרטון מסוג "סליחה על השאלה" וגם כאן יש רמות שונות של צילום ועריכה.

האפשרות האחרונה של סרטון לחתונה הוא סרטוון לחתונה באנימציה. באנימציה ניתן לעשות דבר כמו להמחיש תשובות של ילדים בסרטון בסגנון "סליחה על השאלה" או לחלופין דיאלוג מצחיק שנכתב במיוחד למשפחה של המתחתנים כדי ליצור סרטון מצחיק ומשעשע. בנוסף אפשר לספר באנימציה את סיפור ההכרות של הזוג בצורה כיפית עם כתוביות טקסט על המסך. זה יכול להיות מתאים למשפחה שלא רוצה להופיע בסרטון ורוצה שתסריטאי מיומן יכתוב להם תוכן ממש ייחודי לסרטון שלהם. 

המגוון הוא ענק ולכן רצוי שלפני שאתם פונים לאיש המקצוע שתדעו בקווים כללים מה אתם מחפשים ואיש המקצוע כבר ינחה אתכם מה כדאי לעשות.

מה לקחת מסרטון?

  • בסרטוני חתונה יש מספר סוגי סרטונים שניתן לעשות.
  • סרטון מצגת שאותו יותר קל לעשות ומציגים בעזרתו את הזוג בעזרת תמונות מהעבר ומספרים את הסיפור שלהם בעזרת כותרות.
  • אפשר ליצור סרטון חתונה בסגנון קליפ על בסיס שיר שכותבים לזוג.
  • בנוסף ישנה אפשרות לעריכת סרטונים שלכם שמציגים קונספט ייחוד.
  • הדובדבן שבקצפת זה סרטון חתונה באנימציה שיכול לבוא לידי ביטוי בכמה דרכים.
  • אם תבואו לאיש המקצוע עם הרעיון הכללי שלכם הוא כבר יעזור לכוון אתכם למה שצריך.