סרטון יום הולדת לא מתאר סרטון מסוג מסוים ליום ההולדת אלא ביטוי כללי שמתאר את כלל האפשרויות השונות של הסרטונים ליום ההולדת. סרטון יום הולדת ניתן במתנה על ידי הילדים להורים או על ידי ההורים לילדים וגם הבעל לאישתו והאישה לבעל לכבוד יום ההולדת. זה לא משנה אם לוקחים אולם אירועים קטן או חוגגים במסעדה ואפילו אם חוגגים בבית. תמיד כיף לקבל מתנה שנעשית במיוחד לחתן השמחה תוך מחשבה עליו.

מכיוון שיש מספר רב של אפשרויות של סרטוני יום הולדת. לא רק שסרטוני יום ההולדת מתחלקים לקטגוריות שונות אלא גם בכל קטגוריה יש המון אפשרויות. כדי טיפה לעשות לכם סדר בבלגן אציג את האפשרויות השונות ומה ההתאמות שאפשר לעשות בכל קטגוריה. מה שתקבלו כאן זה הבנה פחות או יותר מה אפשר לעשות ומה יכול להתאים לכם מכלל האפשרויות שניתן לעשות ליום ההולדת.

שנתחיל?

האפשרות הראשונה לסרטון יום הולדת היא מצגת. סרטון יום הולדת מסוג מצגת אפשר להכין מתבניות עיצוב יותר מיוחדות או תבניות עיצוב רגילות.  השיקול באיזה סוג תבנית ללכת נובע מהתקציב וכמה חשוב לכם להציג את התמונות בצורה יותר מיוחדת או שהעדיפות בכלל לא בדרך ההצגה של התמונות אלא למשל בתוכן עצמו.

סרטון יום הולדת מסוג מצגת מספר בעזרת תמונות וכותרות את סיפור של חתן השמחה. הנה כמה רעיונות של נושאים שכדאי לשקול לשלב בסרטון יום הולדת מסוג מצגת. נתחיל עם דוגמאות של האישה לבעלה:

  • אפשר לספר כמה מילים עליו לפני החתונה.
  • אפשר לספר על חוויות שהם עברו ביחד.
  • אפשר לפרט על הישגים משותפים שהם השיגו.
  • אפשר לספר על דברים שחתן השמחה הצליח בהם וצריך לפרגן לו על כך.

כמובן במקרה של סרטון יום הולדת לילד או לאבא יש לבצע התאמות בהתאם. כאשר התוכן נכתב מהזוויות של נותן המתנה.

למשל אם חוגגים לילד אז אפשר לספר על הדברים האילו בין השאר:

  • על חוג ספורט שהילד אוהב ואיך הוא מצליח בחוג או בתחביב.
  • איך הילד בתקשורת עם האחים והאחיות שלו.
  • ועוד ועוד…

מבחינת הכותרות שאיתם אפשר לסדר את הסרטון ליום ההולדת מסוג מצגת הם כמעט בלתי נגמרות. בגדול, אפשר לעשות קצת כותרות שמכילות הרבה תמונות ואפשר לעשות המון כותרות וקצת תמונות בכל כותרת. אין עדיפות ברורה לשיטה הספציפית למרות שאני אישית אוהב יותר את האפשרות השניה. זאת סיבה קריטית ללמה שווה מאוד להתייעץ עם איש מקצוע איך לבחור את הכותרות למצגת.

אבל חכו רגע, בכלל לא הכרחי להשתמש בכותרות. אפשר פשוט להשתמש רק בתמונות שאתם הכי אוהבים ולתת לתמונות לדבר.

בסיום המצגת לכתוב ברכה לחתן השמחה או אפילו לצלם לו איחול קצר בוידיאו.

אפשרות נוספת לסרטון יום הולדת זה קליפ. מה זה בעצם קליפ? בקליפ  מצלמים בוידיאו כל אחד ממשתפי הקליפ שרים שיר. לפעמים כותבים שיר מחדש ולפעמים רק עושים שכתוב בכמה מילים מהשיר ולפעמים שומרים על השיר המקורי. 

צריך  רק לזכור שזה לא נהוג להקליט מוזיקה במיוחד לקליפ בגלל העלויות הגבוהות. 

לכן משתמשים במוזיקת הרקע של השיר המקורי ומוסיפים לה את ההקלטה של המשתתפים שרים.

כמות הדברים שמשפיעים על מחיר של סרטון יום הולדת מסוג קליפ היא כמעט בלתי מוגבלת. בסופו של דבר ככל שמעורבות של חברת ההפקה גבוהה יותר בהפקת הקליפ ככה המחיר עבור הקליפ צפוי לגדול. אפשר להתחיל מחוסר מעורבות כמעט מוחלט בבימוי או מתן הצעות קונקרטיות לאילו תנועות ריקוד יש לבצע בכל שורה בשיר כאשר אתם מצלמים את הכל ואז שולחים את החומר לעורך מנוסה של הסרטונים ליום הולדת. לא מתרחשת כאן הקלטה שלכם שרים אלא רואים אתכם עושים תנועות שפתיים של מילות השיר. סוג כזה של קליפ נקרא קליפ ליפסינק שבו פשוט מסכרנים את תנועות השפתיים בוידיאו לשיר. 

הנה מגוון השיקולים שיכולים להשפיע על המחיר של סרטון יום הולדת מסוג קליפ:

  • האם איש המקצוע הציג לכם אילו תנועות ריקוד לעשות בכל קטע בשיר? האם הוא רק שלח לכם הנחיות או הגיע בפועל להדריך אתכם?
  • האם הצלם מגיע אליכם לבית ולמקומות שאתם רוצים לצלם בהם או שאתם מגיעים לסטודיו של הצלם ולפארק ליד הסטודיו של הצלם? האם אתם מצלמים בפלאפון ואז שולחים לעריכה? האם התסריטאי כותב לכם איפה כל קטע מצולם?
  • האם צריך לבקש מזמר שישיר את השיר המשוכתב או שמשתמשים בשיר המקורי או שרק צורבים את השיר על גבי הסרטון?
  • האם השיר שאתם מקליטים עובר עריכת סאונד? האם מקליטים אתכם שרים?
  • עד כמה תרצו לעשות דברים בעריכת הוידיאו? אפשר דברים פשוטים ואפשר לשחק עם האפקטים והמעברים.
  • וככה הלאה…

בגלל שכל דבר כאן משפיע על המחיר פשוט רצוי לתאר לאיש המקצוע את העדפות שלכם ולתת לו לכוון אתכם לאפשרות שיותר מתאימה לכם. אין כאן פתרון אחד אלא התאמה של המוצר אליכם.

אפשרות שלישית היא בדיוק כמו האפשרות השניה רק במקום לשיר שיר זה ליצור קונספט ייחודי. כמעט כל הדברים שיש בסרטון יום ההולדת מסוג שיר קיימים גם כאן רק שכאן אולי יש גם אפשרות לקחת בימוי ותכנון הפרויקט שלפעמים זה קריטי כדי להוציא לפועל את מה שאתם רוצים כאשר מדובר ברעיון שהוא ייחודי רק לכם. נניח ברצונכם להציג את הסיפור של סבתא אז צריך ממש לכתוב מה נאמר ואיפה זה מצולם כדי שהפרויקט יצא בדיוק כמו שתוכנן.

עוד רעיון מאוד נחמד לסרטון יום הולדת הוא סרטון באנימציה. פה אפשר לעשות דיאלוג מצחיק של המשפחה. אפשר לחלופין לספר על חתן השמחה עם כותרות ואנימציה ובטח יש גם רעיונות לסרטוני חתונה בשילוב אנימציה בעלי קונספט ייחודי שרק לכם יש אותם כרעיון שרק מחכה למימוש.

בגלל שיש מגוון כזה ענק של אפשרויות אז שווה מאוד שיהיה לכם רעיון ראשוני של מה שאתם רוצים כדי שאיש המקצוע יוכל לעזור לכם למצוא את הפתרון הכי טוב בשבילכם.

מה כדאי לקחת מהסרטון?

  • יש מספרי רב של אפשרויות לסרטון יום הולדת. כאשר כל אפשרות עיקרית מכילה המון התאמות בתוך האפשרות עצמה.
  • סרטוני יום הולדת מסוג מצגת הם הכי זמינים ופשוטים לביצוע ואיתם אפשר לספר על חתן השמחה בעזרת כותרות ותמונות.
  • אפשר ליצור סרטון יום הולדת מסוג קליפ ששם ההורים או הילדים או הבעל או האישה או שילוב שלהם שרים שיר לחתן השמחה.
  • ניתן גם לערוך סרטונים בעלי קונספט ייחודי וניתן אפילו לקבל ליווי בכתיבת הרעיון.
  • היום אפשר גם לעשות סרטוני יום הולדת שנעשים באנימציה שבין האפשרויות השונות זה ליצור דיאלוג מצחיק של דמויות על המסך.
  • כאשר יש לכם רעיון כללי למה שאתם רוצים לקבל כדאי להתייעץ עם איש המקצוע כדי לקבל הכוונה לפתרון שמותאם לכם.