You are currently viewing הסוד להכנת סרטון מתנה אישי ומרגש

הסוד להכנת סרטון מתנה אישי ומרגש

זוכרים את הפעם האחרונה שרציתם להכין סרטון מרגש ומיוחד למישהו קרוב, ולא ידעתם מאיפה להתחיל?

אגלה לכם את הסוד: הקסם הוא בסיפור.  

סיפור, זה משהו שמצליח לרתק את הצופה או השומע מהתחלה ועד הסוף. גיבור הסיפור נכנס לאתגר עד שהוא מצליח להתגבר עליו וזה מה שהופך סרטון או תוכן משעממים למשהו שאי אפשר להתנתק ממנו באמצע.

כי מתוך כל סרטוני המתנה שראיתי, וראיתי די הרבה, אלה שהכי ריגשו אותי היו תמיד אלה שסיפרו סיפור ולא הסתפקו בנתונים יבשים.  כשאני אומר סיפור אני מתכוון לתאור החוויות של אותו מישהו קרוב כשתוך כדי כך אני מתאר גם את הרגשות והמחשבות של אותו אדם או האנשים שסביבו במצבים השונים שבסיפור.

סיפור אישי כזה, שכולל רגשות ומחשבות, מחבר אנשים מיד לסיפור וגורם להם לצחוק, להתרגש ואפילו להזיל דמעה או שתיים.

אז איך מתחילים?

פשוט מאוד!

כותבים את כל מה שאתם יודעים על בעל השמחה על דף נייר, כמה שיותר פרטים יותר טוב. אז לוקחים את כל מה שכתבתם והופכים אותו לסיפור כפי שתיארתי בתחילת הפוסט.

אפשר לספר את הסיפור ברצף ואפשר גם להכין אוסף של סיפורים קצרים.

למשל, אם אתם מכינים סרטון לזוג חברים שמתחתן, אז במקום לכתוב "יפתח פגש את שני כשהגיע לדירתה לתקן את המזגן" ואז "יפתח חיכה לשני שתתקשר אליו, היא התקשרה אחרי יומיים והם יצאו לדייט שהוביל לחתונה" אתם יכולים לכתוב סיפור שמתאר את המזגן שהתקלקל ביום הכי חם בשנה, איך שני חיכתה לטכנאי של המזגן בציפייה, איך יפתח הגיע אל שני הביתה לתיקון המזגן, איך היא מצאה חן בעיניו מיד אבל הוא הרגיש נבוך ולא ידע כיצד להזמין אותה לדייט ואיך עלה בדעתו רעיון מבריק איך בכל זאת להזמין אותה לדייט.

אחר כך אפשר להוסיף ולתאר איך יפתח חיכה יומיים לטלפון משני,  את המחשבות שעברו לו בראש ואת מה שהרגיש כשהיא לא התקשרה ואז את השמחה ביום השלישי, כשהיא סוף סוף התקשרה. 

ולבסוף, לתאר את הצעת הנישואין שהביאה למעשה לאירוע שבו כולם נמצאים, כדי לתת סוף טוב לסיפור.

או, למשל, אם אתם רוצים להכין סרטון שמספר על בעל השמחה ומתאר חוויות ומצבים בחיי היום יום שלו שכולם מכירים, אפשר לעשות זאת בעזרת סיפורים קצרים. כך שבמקום רק לספר על שחר שהוא תלמיד מצטיין, אפשר לתאר איך אמא שלו רודפת אחריו כל יום שילמד ולמרות שהוא לא מקשיב לה ולא לומד הוא מוציא ציונים מעולים. 

 גם הרגלים אפשר לתאר בצורה של סיפור, כמו למשל על הרגלי המקלחת של שחר, איך שהוא שר במקלחת ומבזבז את מי הכינרת כי לוקח לו שעות להתקלח, או על הצורה שבה הוא משחק בפלייסטיישן שלו בקולי קולות וכולם סביבו אוטמים את האוזניים עם הידיים. הכל בסרטון קצר שמעביר את כל הסיפורים שכל המשפחה מכירה, בצורה מצחיקה, קלילה ומפרגנת.

ואז מה? מה הלאה?

עכשיו זה הזמן להתחיל ולכתוב את התסריט שלכם כי שם כל הקסם קורה. בהמשך אפרט איך תוכלו להכין את סרטון המתנה שלכם לגמרי לבד.

יאללה, לעבודה – ובהצלחה