כדי להצליח בפרויקט של מצגת ליום הולדת צריך להקפיד על כמה דברים קטנים  שיהפכו את החוויה שלך לכיפית שתהנה ממנה וככה גם תקבל מצגת שיהיה לך כיף לצפות בה.

מצגת יום הולדת - מה הכי משפיע על המחיר?

אז החלטתם להכין מצגת ליום הולדת של בן משפחה קרוב. אם זה סבא או סבתא. אמא או אבא. הבעל או האישה וככה הלאה…

 

אתם טיפה רוצים להבין מה משפיע על מחיר של מצגת יום הולדת. מחיר של מצגת יום הולדת מושפעת מהרבה דברים. חלקם דברים טריוויאלים כמו כמות התמונות והסרטונים והכותרות וכמה דברים שהם פחות מובנים מאליהם. בסרטון הזה לא אפרט כל מרכיב ומרכיב אלא אתייחס לדברים הגדולים המשפיעים על מחיר מצגת יום הולדת.

אוקי, אז מה שמשפיע על המחיר של מצגת יום הולדת זה כמובן כמות התמונות והסרטונים והכותרות. טוב, זה ברור.

 

הדבר הנוסף שנורא משפיע על מחיר מצגת ליום ההולדת זאת דרך הצגת התמונות. שיטת תצוגה יותר פשוטה של התמונות עולה פחות וזאת שיטה שיכולה להתאים לחלק ניכר ממי שמחפש מצגת ליום הולדת.

חלופה אפשרית למצגת היותר פשוטה אלו מצגות יום הולדת שנעשות עם תבנית עיצוב. בתבניות העיצוב יש לשים לב שאתם אוהבים את המראה. מצגות יום הולדת המבוססות על תבנית עיצוב יעלו יותר.

כדי להדגים מה זה בכלל תבנית עיצוב אקח דוגמה לשתי תבניות עיצוב. מה שצריך לזכור שתבניות עיצוב מאפשרות עיצוב שהוא מרשים יותר ממצגת יום הולדת פשוטה. בנוסף, אם יש לכם למשל סרטונים אז יש להתייעץ לגבי הסרטונים עם איש המקצוע כי לא כל תבנית תמונות בהכרח יכולה להתאים גם לסרטונים.

והנה קצת דוגמאות:

התבנית הראשונה היא כמו גלריית תמונות. כאשר התמונות נמצאות ברקע וכל הזמן התמונות מתחלפות.

הדוגמה השניה היא גלריית תמונות למשל בתוך רכבת תחתית. כאשר כל תמונה נמצאת כפוסטר על דפנות התחנה או על גבי שלט. כמעט כל רעיון שיש לכם אפשר לממש וכנראה קיים במצגות עם תבנית עיצוב מיוחדות.

מכאן כדי לצאת מרוצים מהעבודה על מצגת יום ההולדת צריך לתאם ציפיות עם איש המקצוע לגבי מראה המצגת יום ההולדת והמחיר.

לקחת מהסרטון למצגת בר המצווה שלכם:

  • הדבר שהכי משפיע על מחיר המצגת זה כמות התמונות והסרטונים במצגת. וזה קל לראות שזה משפיע.
  • יש מצגות פשוטות יותר שמתאימות בעיקר למי שעיצוב פחות קריטי בשבילו ורוצה מחיר נוח יותר.
  • בנוסף יש תבניות עיצוב שמאפשרות מראה מיוחד יותר להצגת התמונות.
  • חשוב לתאם את אופי המצגת שאתם רוצים על בסיס התקציב שיש לכם עם איש המקצוע כדי למצוא פתרון מתאים.

מצגת יום הולדת - איך לבחור את הכותרות למצגת?

מצגת ליום הולדת זה משהו נורא מרגש. אולי אין דרך טובה יותר לארוז זכרונות ולהגיש אותם באירוע מאשר במצגת.

 

כדי ליצור מצגת טובה ליום ההולדת צריך אומנם תמונות אבל הכי צריך זה את הכותרות. בלי הכותרות בעצם לא יהיה לך תוכן מעניין שנוכל לשתף עם הצופים. בנוסף, ברגע שבוחרים את הכותרות למצגת אז כל השאר הדברים יסתדרו מעצמם. פתאום לא יהיו שעות על גבי שעות של תיקונים והחלפת תמונות. 

ברגע שיש את הכותרת המתאימה אז פתאום יודעים בקלות איזו תמונה מתאימה שם. בנוסף תמונות שלא קיימות אפשר לצלם במיוחד למצגת. כל זה יביא לתהליך הכנה מאוד פשוט וקל!

אז איך תסדרו את התוכן כדי ליצור עניין מצד חתן השמחה והצופים כאשר יצפו במצגת יום ההולדת?


הדרך שבה אני הייתי כותב את הרעיונות למצגת זה רושם כל דבר שידוע על חתן השמחה. ממש כל דבר!  גם אם הרעיון יתברר בהמשך כלא טוב אז עדין תרשמו אותו.

אחרכך פשוט תרשמו את הדברים בצורה כמה שיותר מסודרת. אני הייתי כותב את הכל כסיפור כאשר יש סדר מסוים של הכותרות ומבנה סיפורי לכותרות. כאשר כל כותרת מגיעה לפני הכותרת הקודמת ולפני הכותרת הבאה ומוסיפה קצת ערך כל פעם. ככה בעצם יוצרים מצגת יום הולדת עם תוכן בדמות סיפור.

שיטה נוספת לארגן את הכותרות זה לבחור נושאים שסביבם אפשר להציג כמה תמונות טובות. עדיף שהתמונות עצמן שנבחר בהמשך יהיו מצחיקות וככה גם הכותרות. למשל כותרת "דני התחיל לעבוד בעבודה של בוגרים" ואז בתמונות לחפש דברים שיהיו טיפה מצחיקים. ככה אנחנו יוצרים תוכן בקלות בלי להפוך למספרי סיפורים.

בחירת הכותרות לפני בחירת התמונות יחסוך המון שעות תיקון והחלפה של התמונות. וכמובן כל המתח שזה יכול ליצור.

כמובן, אם אין רעיונות בכלל לכותרות שאפשר לשלב? אין מה לדאוג פשוט אפשר לוותר על הכותרות ולבחור להציג את התמונות שאתם הכי אוהבים. אולי בסוף המצגת פשוט להוסיף ברכה שתופיע על המסך. אם זה בכתב או אם זה בווידיאו.

לפני שאתם מתחילים לארגן את החומר תסכמו עם איש המקצוע שיתן לכם הנחיות לאיך לכתוב את הכותרות ואיך לסדר את התמונות כדי שיהיה שתהליך העבודה יהיה קל עבורכם.

 

לקחת מסרטון:

  • כדי להכין מצגת יום הולדת בקלות רצוי לכתוב את הכותרות לפני בחירת התמונות.
  • אני אישית מעדיף מצגות יותר ארוכות שמספרות איזשהו סיפור ולשם כך צריך לחשוב על מגוון רעיונות לכותרות ואז לסדר את הכותרות לפי הסדר שיתאים לסיפור.
  • אפשרות יותר נוחה וגם כזאת שיכולה להיות מעניינת זה לבחור כ-10 כותרות על נושאים יחסית רחבים ככה שכל נושא יכיל יותר תמונות.
  • אפשר לעשות מצגת רק של תמונות שאתם הכי אוהבים בלי הכותרות.
  • לפני התחלת ביצוע מצגת יום ההולדת תבקשו הנחיות מאיש המקצוע כדי שיהיה לכם תהליך קל שיעבור בכיף.

מצגת יום הולדת - איך לגרום לתהליך העבודה להביא את התוצאה הרצויה?

אוקי, החלטת לעבוד עם איש המקצוע בהכנת מצגת יום ההולדת. מזל טוב! מה כדאי לעשות שתהליך העבודה יהיה מוצלח?

נכון, המחשבה הטבעית היא שאיש המקצוע יסתדר בכל מקרה. אז זהו שלא, זה יגרום לכל טעות אפשרית במצגת יום ההולדת להתרחש. כי עורך המצגות הוא לא חושב על תוכן הרעיונות בשבילכם אלא מיישם את הרעיון שלכם למצגת. איך יוצרים מצגת מוצלחת?

ההסבר:

קודם כל אזכיר על מה כבר דיברנו:

אז הדבר החשוב ביותר זה לסכם עם איש המקצוע על מראה הצפוי של מצגת יום ההולדת. אם זה משהו פשוט יותר או משהו מיוחד שיותר מדבר אליכם.

בשלב השני להחליט על הכותרות. לפעמים יותר קשה לחשוב על רעיונות לגמרי לבד בלי קבלת הדרכה.

השלב הבא זה לסדר את התמונות והסרטונים לפי מספרים:

001,002,003

 כאשר כל כותרת או 10 תמונות לעשות הפסקה של המספור כדי שיהיה אפשר להוסיף תמונות במהלך חיפוש התמונות בלי לעשות בלגן במספרי התמונות בדיעבד.

בשלב האחרון זה לכתוב את התמונות והכותרות וכל דבר נוסף בתוך התסריט וככה הסיכוי לטעויות יהיה אפסי. ככה מצגת יום ההולדת שלכם תצא מושלם מהפעם הראשונה. אפשר אפילו לציין שלא לקחת את כל הסרטון ששלחתם אלא רק חלק ממנו.

בכל מקרה של ספק או שאלה כדי להתייעץ עם איש המקצוע כדי למנוע טעויות במצגת יום ההולדת שלכם. וכמובן אל תדחו את הכנת המצגת יום ההולדת לשניה האחרונה. מה שנדחה לשניה האחרונה בסוף יוצא רע.

אחרי שהכל מוכן נישאר רק לחכות לסרטון הסופי…

לקחת מסרטון:

  • אי עבודה מסודרת עם איש המקצוע תביא לכל טעות שניתן לעשות.
  • לפני שמתחילים כדי להחליט על הכותרות
  • בשלב תיאום הציפיות יש להסכים על תבנית העיצוב שתרצו לראות במצגת יום ההולדת
  • לקראת התחלת הביצוע של מצגת יש לכתוב את כל ההערות בצורה מסודרת והן למספר את התמונות במספור עוקב ככה שמה שנשאר זה רק לחכות למצגת המוכנה

 

מצגת יום הולדת - משהו קטן וקריטי שהרבה מפספסים?

במצגות יום הולדת רבות יש איחולים מהמשפחה והחברים או אפילו מאנשים ידועים. לפעמים אפילו יש סרטון וידיאו לפני כמה שנים שבו חתן השמחה אומר כמה מילים. אז מה יכול להשתבש?

הדבר הנפוץ שאיכות הקלטת הסרטון היא לא גבוהה ולכן לא שומעים מה נאמר כתוצאה מכך מוותרים על הסרטון או משתמשים בסרטון אבל אז כל מצגת יום ההולדת נפגעת. מה כדאי לעשות?

ההדרכה:

כאשר איכות הסאונד של הסרטון לא טובה אז עדיף פשוט לבקש מאיש המקצוע להכין כתוביות של התוכן שנאמר וככה יהיה ניתן להשתמש בסרטון כמו שהוא. לאחר שהכתוביות מוכנות יש לצרוב את הכתוביות על הסרטון וככה פתרנו את הבעיה.

מה לקחת מסרטון:

  • מומלץ לבקש להכין כתוביות מאיש המקצוע לסרטונים בהם הדיבור לא נשמע מספיק ברור ואז לצרוב את הכתוביות על גבי הסרטון.