בוקר אחד קופץ רעיון מדהים וזה לעשות סרטון מיוחד לבר מצווה שהוא סרטון בר מצווה באנימציה. אוקי, עברה לכם בראש מחשבה לעשות מצגת לבר מצווה ואפילו לצלם קליפ אבל אתם רוצים טיפה לצאת מהשגרה ולעשות משהו שירים את האירוע.

זה למה אספתי לכם מגוון רעיונות שיכולים לשדרג את סרטון האנימציה שלכם לבר המצווה שתחגגו בקרוב. הרעיונות שאני מביא כאן הם לאור הניסיון שלי בסרטוני אנימציה לבר מצווה כדי שהסרטון שלכם יצא עוד יותר מוצלח.

שנתחיל?

אבל מה באמת ניתן לעשות בתכלס ואיך להכין את החומר לסרטון אנימציה לבר מצווה?

הרעיון הראשון לסרטון אנימציה לבר מצווה הוא סרטון שבו מספרים על חתן השמחה בלי קריינות אלא עם כתוביות.

אפשר לספר בסרטון כזה על התחביבים או על האינטראקציה עם האחים והאחיות של  חתן השמחה. אפשר לספר על עוד הרבה דברים אבל אני פשוט מנסה בסרטון הדרכה זה לא להעמיס בחומר בצורה מוגזמת אלא לתת הצצה שתייצר עוד סקרנות לפני שמחליטים לעשות סרטון שכזה.

מה ההבדל בין סרטון אנימציה לבר מצווה עם כתוביות למצגת?

בסרטון אנימציה אפשר ממש לתאר סיטואציות מורכבות. עם תמונות הרבה יותר קשה לספר סיפור שהוא יחסית מורכב כמו לתאר את האינטראקציה בין האחים כאשר חתן השמחה חוזר הביתה מבית הספר. כמובן, אנחנו מדברים כאן בסרטון אנימציה מלא. סרטון כזה דורש תסריט מדויק.

סרטוני אנימציה לבר מצווה ללא תסריט כבר יותר מקרבים לרמת התוכן שניתן להציג במצגת.

חלק מהשאלות שאני שואל כדי לכתוב את התסריט הם:

  1. ספרו כמה שיותר על הקשר בין חתן השמחה לכל אחד מהאחים והאחיות? רצוי לפרט ולספר יותר על דברים שכל אחד עושה עבור השני ועל מה הם מתעמתים אחד עם השני?
  2. ספרו על החוג או התחביב שחתן השמחה אוהב. אפשר לספר למה בחר את החוג הזה? איך מתבטאת ההצלחה בחוג? אפשר לספר על דברים שבהם פחות הצליח לפני שבחר בחוג הזה.

כל השאלות באות כדי שבסופו של דבר יהיה ניתן לספר סיפור באנימציה ולא רק סרטון באנימציה. סיפור זה אומר ליצר טיפה מתח, לפעמים ליצור באסה ולשלב הומור וככה הלאה.

זאת רק דוגמית קטנה מכלל השאלות שאני שואל כדי ליצור תסריט מעניין בתהליך העבודה איתי. ככל שיש יותר שאלות ככה תוכלו להשיב ולספר לי יותר וככה התסריט שתקבלו יהיה מעניין יותר ומצחיק יותר ויהפוך לחוויה בפני עצמה.

כמובן, כאשר עושים סרטון אנימציה לבר מצווה חובה שאיש המקצוע יכין עבורכם תסריט אבל במקרים מסוימים אפשר שרק אתם תכתבו את התוכן. כתיבת התוכן על ידכם יכולה להתרחש מכמה סיבות.

אחת הסיבות שהתקציב שלכם יותר מצומצם אבל בכל זאת תרצו משהו מיוחד ובמקרה כזה אפשר לחשוב על רעיונות לתסריט באנימציה שמשלב גם תמונות. ככה שמורכבות התסריט תרד ועדין יהיה ניתן לשלב אנימציה בתוך סרטון האנימציה לבר מצווה.

יש עוד כיוון מעניין שאפשר ללכת אליו וזה סרטון לבר מצווה שמבוסס על שיחה של הורים והאחים.

לכתוב תסריט מצחיק וכיפי זה כבר דורש מיומנות ואוכל לכתוב לכם זאת אם תרצו בכך. לחלופין תוכלו לכתוב את המילים של הקטע בעצמכם ללא צורך בתסריט.

למשל, לספר על חתן השמחה כאילו האמא מספרת עליו זה גם יכול להיות רעיון שיותר פשוט לכתוב הן מצד ההורים והן סרטון אנימציה לבר מצווה שכזה יהיה יותר קל לביצוע. הסיבה שהוא יהיה יותר קל לביצוע כי הוא יהיה סרטון קצר יותר.

יש עוד דברים מעניינים על סרטון אנימציה לבר מצווה וזה איכות האנימציה אבל זה כבר נושא מלא בפני עצמו.

מה כדאי לקחת מהסרטון?

  • יש סרטוני אנימציה לבר מצווה שדורשים תסריט מאוד חזק שנעשה אחרי שאלון מקיף. זה תסריט שמבוסס על כותרות שמופיעות על המסך.
  • יש סרטוני אנימציה שמשתמשים בהם בקריינות וככל שהחומר יותר מצחיק ומיוחד ככה זה דורש התערבות של איש מקצוע בשלב הכתיבה.
  • לשתי סוג הסרטונים יש גרסאות סרטוני בר מצווה באנימציה שהם פשוטים יותר.