סרטון בת מצווה זה ביטוי שבגדול מספר על מגוון האפשרויות של הסרטונים שעושים לבת מצווה. סרטון בת מצווה ניתן על ידי ההורים במתנה בחגיגת הבת מצווה אם זה במסעדה, אולם אירועים או אפילו בבית. אפשר שבסרטון הבת מצווה כלת השמחה תופיע ואפשר שרק המשפחה תופיע ועוד המון שיקולים והעדפות נוספות.

מגוון סרטוני הבת מצווה הוא רב כי לא רק שיש מספר קבוצות של סוגי סרטונים אלא גם המון התאמות שניתן לעשות בתוך כל קבוצה של סרטונים. אנסה לתת סקירה מספיק טובה של קבוצות הסרטונים וההתאמות שיש בכל קבוצה וקבוצה של סרטונים. סקירה זאת באה לחדד ולשפר את ההבנה שלכם בסרטון שאתם מחפשים כדי שיהיה לכם מושג ראשוני מה האפשרויות הקימות והתאמות השונות שניתן לעשות.

שנתחיל?

בואו נתחיל מהאפשרות הראשונה לסרטון בת מצווה והיא סרטון בת מצווה מסוג מצגת. סרטון מסוג מצגת מכיל אפשרות התאמת מראה המצגת להעדפות הלקוח. יש תבניות עיצוב מיוחדות ויש תבניות עיצוב בסיסיות. בסופו של דבר סרטון המצגת לבת מצווה בא לספר על כלת השמחה עם כותרות ותמונות.

התוכן שאני מציע לשלב בסרטון בת המצווה הוא:

  • אפשר לספר כמה מילים על חוויות כלת השמחה בחגים. 
  • אפשר לספר על טיולים בחו"ל ובארץ.
  • רצוי לספר על הדינמיקה המשפחתית עם האחים והאחיות
  • כדאי לספר על תחומי עניין ופנאי.
  • אפשר לספר דברים מיוחדים שכלת השמחה עושה עם סבתא.

כמות הרעיונות שאפשר לרשום בתוך מצגת בת מצווה היא כמעט אין סופית. אפשר שהרעיונות יהיו כמו סיפור שמתקדם לאט לאט ואפשר קבוצות יותר גדולות של נושאים שיאגדו תחת כל כותרת הרבה יותר תמונות. לכן רצוי מאוד להתייעץ עם איש המקצוע לגבי איך לארגן את הכותרות במצגת שלכם.

אבל בכלל לא חובה לעשות מצגת עם כותרות. אפשר פשוט לבחור את התמונות שאתם הכי אוהבים ולתת לתמונות לדבר. בסיום המצגת אפשר לכתוב כמה שורות של איחולים בכתב או לצלם וידיאו קצר של איחולים שכל אחד מבני המשפחה מאחל.

אפשרות נוספת לסרטון בת מצווה הוא סרטון בת מצווה מסוג קליפ. קליפ זה שיר שמקליטים כל המשפחה ביחד של שיר אהוב. אפשר לשנות חלק מתוכן השיר ואפשר ממש לכתוב את השיר מחדש.

לרוב את מוזיקת הרקע לא מקליטים אלא משתמשים בה מתוך השיר המקורי. אפשר לשכתב את מילות השיר כדי שיתאים לכם ואפשר אפילו לכתוב את השיר מחדש. אומנם אפשר שלא לשכתב את השיר בכלל.

מה שהכי משפיע על עלות של סרטון בת מצווה מסוג קליפ זה  מורכבות הצילום, הבימוי והפקה של הקליפ. הדבר שאיתו אפשר להתחיל לעשות קליפ זה קליפ שפתיים מה שנקרא קליפ ליפסינק. בקליפ שכזה איש המקצוע רצוי שיכוון אתכם איזה ריקוד או תנועה להציג בכל שורה ממילות השיר כדי שהקליפ יזרום ואז בסוף הסרטון אפשר אפילו לצרוב את הכתוביות השיר על גבי הסרטון ללא צורך בהקלטה של השיר.

הנה מגוון השיקולים המשפיעים על עלות סרטון בת המצווה מסוג קליפ. כל שיקול שכזה מעלה או מוריד את המחיר:

  • האם איש המקצוע בוחר בשבילכם את התנועות והריקוד ועוזר לכם לבצע אותם נכון? האם איש המקצוע מגיע ומנחה אתכם אילו תנועות לעשות?
  • האם הצלם מגיע אליכם הביתה? או האם אתם מצלמים עם הפלאפון שלכם ושולחים אליו כדי שיערוך את החומר? או בכלל הצלם מצלם אתכם בפארק ליד האולפן או רק באולפן?
  • האם צריך זמר שישיר את השיר שנכתב או אפשר להסתפק בכתוביות?
  • האם יש עריכה של הקלטת השיר שלכם? ההבדל בין עריכה של שיר של זמר מנוסה ואי עריכה היא ניכרת.
  • מה איכות ההקלטה של השיר שלכם?
  • כמה עבודה מושקעת בעריכת הוידיאו?
  • ועוד ועוד…

כל דבר מהדברים משפיע על המחיר של הסרטון הסופי. לכן בסופו של דבר העדפות שלכם עוזרות לבחור את תקציב הקליפ המתאים עבורכם. אין כאן אפשרות אחת אלא המון אפשרויות שצריך מתוכם לבחור את מה שמתאים לכם. למשל מי שלא רגיש לאיכות ההקלטה של השיר יכול אפילו לצלם את הסרטון בפלאפון ללא צלם חיצוני ורק אז לשלוח לעריכה.

אפשרות נוספת  והיא עריכת של סרטוני בת מצווה  על בסיס קונספט ייחודי.  קצת דומה לאפשרות הקודמת כי הרבה מהאפשרויות של הקליפים זה בעצם אותו עיקרון שדורש צילום והקלטת סאונד ועריכה. כאן פשוט הדבר העיקרי הוא לא שיר אלא דווקא הקונספט הייחודי כמו למשל קונספט של  "סליחה על השאלה". כמובן אפשר גם לכתוב תסריט ייחודי לסרטון שכזה.

עוד רעיון שזה טיפה ייחודי לסרטון לבת מצווה הוא סרטון מסוג אנימציה. כאן אפשר ליצור דיאלוג קומי בין המשפחה. אפשר לספר על הילדה עם כותרות על המסך בשילוב אנימציה. אפשר גם להציג קונספט ייחודי על המסך תוך שימוש באנימציה. למשל אפשר לעשות שילוב בין וידיאו לאנימציה. בקיצור, סרטון בת מצווה באנימציה זה עולם שלם בפני עצמו.

יש מגוון ענק של אפשרויות ולכן שאתם פונים לאיש מקצוע רצוי לדעת פחות או יותר כיוון כללי של מה שאתם רוצים כדי להתייעץ ולקבל התאמה מדויקת של מה שאתם רוצים אליכם.

מה כדאי לקחת מהסרטון?

  • יש מספר אפשרויות של סרטוני בת מצווה כאשר כל אפשרות מכילה אפשרויות התאמה שונות ומגוונות.
  • סרטוני מצגת זה סרטון בת המצווה שמספר את סיפור כלת השמחה דרך כותרות ותמונות וזאת האפשרות שאיתה אפשר להתחיל למי שלא התנסה בהזמנת סרטון לאירוע.
  • אפשר ליצור סרטון בת מצווה בסגנון קליפ ששם המשפחה שרה שיר.
  • ניתן לערוך סרטוני בת מצווה על בסיס קונספט ייחודי כאשר העקרונות כאן זהים כמו בסרטון בת מצווה מסוג קליפ רק שכאן ניתן ליצור תוכן שלא מבוסס רק על שיר.
  • אפשר גם לעשות סרטון בת מצווה מסוג אנימציה למטרות השונות כולל קטע מצחיק שהמשפחה משתתפת בה.
  • כדאי לבוא לאיש המקצוע עם ראיון ראשוני כדי לקבל הכוונה למה שהכי מתאים לכם.